部落格声明

部落格声明
无限欢迎交流与分享。请彼此尊重,所有图片皆本人版权所有,
禁止以图文并茂的方式转载, 欲转载本站食谱的朋友,
请用衔接的方式并注明出处。谢谢

Wednesday, June 29, 2011

Spongy Banana Cake

今天的blogspot不懂发什么神经还是跟我有仇
怎么都上传不到照片
害我必须把照片先上传到我的picasa web
之后再把link连接过来才能把照片弄上
就几张照片就花了我整两个小时 @@
话说回来这Spongy Banana Cake还蛮好吃的
松松软软很香 ^^
连我家平时不直接吃香蕉的小瓜都爱吃
尤其是翔刚吃饱没多久又跑去拿了装蛋糕的盒子要吃蛋糕
这次选用了小小的长方模
蛋糕看起来很可爱哦~~



食谱拷贝自: Siew Hwei
原谱来自:Sonia
3 Eggs (medium)
130g sugar (我放 50g)
200g Banana (Ripe & cut into small pcs)
150g cake flour
1/2 tsp Baking powder
1/4 tsp Baking soda
100g Corn oil
1/8 tsp vanilla Rum, optional (我没放)

Method:
1. Preheat oven to 160 degree C. (我用170度)
2. Grease & line a 8" round tin with paper
3. Sieve flour, baking powder & soda together. Sieve twice & set aside.
4. Beat eggs, sugar , Rum & banana at max speed in a mixer till stiff/ribbon stage.
5. Fold in flour & mix well. (either use spatular or hand to mix)
6. Add in corn oil & mix well till batter is shiny & flowing.
7. Bake for 40 - 45mins.

No comments:

Post a Comment

你的留言是我最大的鼓舞

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...